The Foundation of Alberto -
Hjem Add Om meg Kontakt

21

Nå har jeg bestemt meg for å bruke litt tid på trening og idrett. 

Det jeg tenkte å starte med var å høre om det er noe dere lurer på angående trening? Hvordan jeg eventuelt trener, eller hvordan du skal trene for å komme deg i form. 

Om du har kostholdsspørsmål, så har du ingen grunn til å ikke spørre. 

Spør i vei, det finnes ingen dumme spørsmål når det kommer til trening!

Lets start the training blog week! 

  • 2

    Er så stolt over å være medlem i en klubb som har så godt samhold og godt miljø. Er veldig bra at vi trives godt sammen, også utenfor oppsatte treningstider. Det er en styrke at vi kan stå sammen som et lag, og ikke bare være individualister. Denne lørdagen var det volleyball som skulle prøves ut. Jeg kan nok trygt si at det er en grunn til at vi ikke holder på med ballspill, men det hindret ikke innsatsen og stemningen var på topp. Klubben min gjør meg så glad! 


    (Videoen må ses i 720p!)















    Norges beste klubb! #bodøfriidrett

  • 0

    Jeg er så glad for at klubben har begynt med "Aktivitets lørdag", det er så utrolig godt å få litt variasjon i treningen. Det er spesielt gøy å prøve nye ting, selv om denne gangen så hadde vi turning, og det var kanskje ikke så utrolig fremmed for meg da. 





    Gleder meg allerede til neste gang! 

    Da er det ballsport som står for tur. 

  • 0

    Da var det på tide å komme med noen nye treningstips. Som vanlig er det Jostein Kvikstad som presenterer øvelsene. Det han går igjennom idag er stabiliseringsøvelser.

    Ha en god treningsfylt uke! Så kommer det flere treningstips snart. 

  • 2

    Da jeg ankom banen idag, så var jeg så nervøs at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg. Det var først gangen siden skaden min at jeg skulle løpe en 100m. Jeg følte at alt kunne gå galt, og at strekken skulle komme tilbake. Under oppvarmingen roet nervene seg litt, og jeg var ganske giret på å løpe. Jeg løp forsøket og kom meg til finalen. 

    I finalen hadde jeg ingen antydninger til nervøsitet, så jeg fikk en helt grei start og ble nummer 5. Jeg kan faktisk ikke forvente noe annet, med tanke på at de andre har fått trent mye mer enn meg i vinter. Så jeg vil egentlig si meg fornøyd. 

    Men etter 5 timer med avslapping og en liten høneblund, så var jeg super klar til 400m! Det var min første individuelle 400m, så jeg var veldig spent på hvordan jeg skulle takle det. Når starteren blåste i fløyten før start, trodde jeg at jeg skulle svime av. Og det var såvidt at jeg ikke meldte meg av, men så var det bare å komme seg i blokken. 

    Når skuddet hadde gått visste jeg egentlig ikke hvor fort jeg var nødt til å løpe, men jeg holdt et godt tempo de første 200 meterne. Jeg var helt sikker på at jeg kom til å ende på en 4.plass, med tanke på at det var veldig mange gode i heatet mitt! Men så ser jeg i sidesynet mitt at jeg passerer en av dem, og da fikk jeg litt panikk. Da tenkte jeg med engang at jeg hadde løpt alt for fort, og at jeg kom til å stivne om noen få meter. Men det skjedde heldigvis ikke, og jeg presset meg gjennom melkesyreh******, og klarte å komme meg inn i mål på tiden 50.48. Og det var godt nok til å sikre meg gullmedaljen. 

    Ble veldig positivt overrasket over dette løpet og jeg føler at det bare kan gå bedre nå videre i sesongen. 

    Råeste Johan!

    Nok en herlig helg i hovedstaden er nå over, og reisen hjem til Bodø skal bli deilig. Gleder meg til å legge meg i min egen seng. 

    Borte bra, men hjemme best!

     

  • 0

    Etter den usedvanlig pinlige seansen jeg måtte gjennomgå på skolen i dag, så måtte jeg få ut sinnet jeg hadde over meg selv over til litt hard trening. Jeg må forresten bare le av de fantastiske kommentarene dere skrev på det forrige innlegget, der fikk jeg meg en virkelig god latter. Haha! Anyway. Nå kommer jeg fra en kjempe tung, men bra trening med Mathilde, og er helt utslitt etter at hun viste meg hvordan hun gjør bakkeløpstreningene sine!

    Føler at jeg har prestert bra denne dagen, og håper jeg kan prestere like bra imorgen! 

    Ha en god natt!

    #Jeg velger idrett, ikke alkohol.

    Dagens hashtag.

  • 4

    Nå er det bare noen få dager igjen til sommerferie, og du vet hva det betyr! Badebukse, bikini og lettkledde klær! Da er det vel godt å være stolt over kroppen sin? Så ta en siste innspurt fram mot sommerferien, og gjør denne 30 days Crunch utfordringen. 

    Du vil selvfølgelig ikke sitte med en knallhard six-pack etter disse 30 dagene, men hvis du kombinerer dette med litt jogging, sykling og annen aktivitet, så skal du se at resultatene kommer fort. 

    Hvis du vil gjøre disse 30 dagene enda litt bedre, så kan du gjøre øvelser som Crazy Ivans og Toe touch på de dagene det står "rest". Dette er veldig gode øvelser for mage og overkropp! 

    //Crazy Ivans//

    //Toe Touch//

    Håper dette var til litt hjelp og motivasjon, og så ønsker jeg deg lykke til!

  • 3

    I aktivitetslæren idag var vi så heldig at vi kunne ha utegym. Selvsagt hadde jeg tatt på meg helt feil bekledning! Jeg tror jeg holdt på å krepere av varme. Hadde nesten ikke pusterom i antrekket. Var så og si en kondomdress! Men humøret var likevell på topp, siden vi spilte basketball! Det er ekstremt morsomt å spille basket. 



    Nå skal jeg snart blogge litt om trening igjen! Det blir bra!

  • 1

    Det beste sportsutstyret du kan kjøpe, etter min mening, er fra Casall! Alle produktene deres har en ekstremt god kvalitet og det er i flott design! 

    Har utrolig mye fra den serien, og jeg har lyst på enda mer. 

    Fikk en medisinball idag, som jeg har lengtet lenge etter å få i hus. 

    Nå skal jeg komme meg i toppform!

    Tok meg også råd til å kjøpe noen løftehansker. De var veldig behagelige.

    Nå kjenner jeg at sesongstarten begynner å nærme seg og da må kroppen være i toppform. 

    Har en følelse på at dette blir en bra sesong! 

  • 6

    Hei kjære! 

    Nå begynner vi! 

    Jeg tenkte jeg skulle begynne med å vise dere hvordan man kan forbedre spensten sin på best mulig måte. Dette er flotte øvelser som man kan gjøre når man har tid. Jeg anbefaler å sette av 90 minutter til spensttrening, siden du trenger litt god tid til å varme opp og gjøre kroppen klar i forkant. 



    Dette er ting som er lette å gjøre siden man har god spenst!  Sett igang å tren spenst, så klarer du også dette på 1-2-3! 

    Lykke til! 

  • 1

    Kjære verden

     

    Når du har fullført dagens tyngste rutine

    Legg deg ned, føl deg komfortabel med deg selv

    Du lever

    Du puster

    Du har en fremtid

     

    Nå er jeg kommet meg hjem fra søndags intervall treningen, som er den absolutt tyngste treningen i uken. Utrolig godt å bli ferdig med den. Føler meg alltid helt fantastisk etterpå. Vi var veldig heldig med været, for engangs skyld her oppe i Nord. Så det var meget godt å trene ute idag. 

    Nå kan sesongen starte! Nå er jeg klar! 

    Prêt!






  • 14

    Nå er jeg kommet hjem fra dansetrening og jeg lærte meg noe helt nytt idag! Det var helt sinnsykt godt å endelig lære seg noe skikkelig kult! Jeg skulle egentlig bare ta en "areber flikkflakk" så ble det plutselig bare til en araber backflip! Så sykt morsomt! 

    Er så glad for at jeg begynte på Streetstars! 

    Elsker livet! 

  • 8

    Er du den typen jente som sitter å drømmer om nåtidens ideal kropp? Men tror det er nok å bare spise en pære gjennom hele dagen og tro at du skal bli slank og fit? 

    Vel, tro om igjen! For slik er det virkelig ikke! Det eneste du oppnår med å ikke spise gjennom dagen, er at du blir sulten og sur. Og hvem vil vel være sammen med noen som er konstant sur? 

    Så jenter, og gutter, SPIS MAT! Det er maten som skal få deg gjennom dagen! Hva skjer når du skal dra og trene etter skoletid? Jo, du er alt for sliten til å gjøre det du egentlig skal gjøre og ender opp med å dra hjem uten å få noe resultat av treningen. 



    Så, kjære søte deg, spis mat og kom deg ut av huset og få kroppen du drømmer om! Hvis det er noen som kan klare det så er det DEG!  

    Jeg velger å gi dere en utfordring... Dette er noe jeg holder på med selv, og det er en veldig god måte å komme seg igang! 

    La 30 dager av livet ditt gjøre bakdelen din til noe alle og enhver vil se på! Men husk at uansett hvordan type aktivitet du skal gjøre, så må du spise et godt og sunt måltid i forkant!

    Lets get fit!

  • 2

    Haha, dette var faktisk helt sykt! Når vi skulle gjøre dette opptaket, som vi gjorde i frokostsalen på hotellet vi lå på forrige helg, så kom det plutselig en helt random dame og smekket Jostein hardt på skinkene.Vi fikk helt sjokk! Hvem gjør sånt med folk man ikke kjenner? Haha, minneverdig iallefall! 




  • 1

    Hei alle fantastiske lesere! 

    Ja, for dere som ikke fikk det med dere, så ble vi slått ut av bringkvaliken for ett par måneder siden.. 

    Derfor kommer jeg ikke til å blogge noe om håndballen siden vi kun spiller i regionsserien (der vi slår alle med 40 mål) så jeg tror ikke dere vil høre om det,. Dette blir nok det siste blogginnlegget om håndball, med mindre det skjer noe sykt stort som at noen på laget blir tatt ut på landslaget eller noe lignende. Jeg vet ikke om dere husker at jeg sa at jeg skulle legge ut en video, men den tenkte jeg at jeg skulle legge ut nå. Den er ganske gammel, men det var på den tiden håndball var livet mitt. sånn seriøst, jeg dro i hallen 2 timer før treningene bynte, haha. Nå har det vært ganske mye tull med hele håndballopplegget, vi hadde jo lagt ALT opp til bring, men siden det ikke ble noe av, har vi liksom ingenting å gjøre, så motivasjonen er ikke helt på topp.

    Jaja, over til noe annet. Eric vil jo ikke at jeg skal slutte å blogge (selvfølgelig) så derfor skal jeg blogge om andre ting når jeg har tid:)

    Filmen er fra Peter Wessel Cup da vi spilte mot Byåsen som er et sykt bra lag! Videoen er av meg (som jeg fikk sendt fra den gamle treneren min), og selv om jeg har en video med hele laget vil jeg ikke legge den ut siden jeg ikke vet om det er greit for alle at jeg legger den ut.

    Supporterne våre ble ganske glad som dere kanskje hørte..




     

  • 6

    WOW

  • 0

    I dagenstreningstips skal vi se nærmere på ryggøvelser.




  • 2

    Nå skal jeg vise dere hemmeligheten til min kondisjon! 

    Dette tror jeg må være den beste treningen jeg vet om! Den er både morsom, rytmisk og tung!

    Anbefales på det sterkeste, særlig hvis du vil prøve deg på dans, men ikke vil bli med i en egen gruppe!




     

     

  • 0

    Nå er jeg så stolt av meg og Charlotte! 

    Dere aner ikke hva vi fant på inatt, vi fant ut at vi skulle dra og trene på Stamina HOT klokken 5! Det er første gangen i hele mitt liv at jeg har trent så tidlig, så jeg er ganske fornøyd. 

    Det var ekstremt morsomt, fordi det var nesten ingen der! Så da hadde vi muligheten til å hoppe rundt omkring å tulle og sånt!

    Utrolig deilig å være så tidlig oppe! Så nå har jeg sovet i noen timer, men nå skal jeg snart og trene igjen!

    Haha, you have to love life!

     

     

  • 2

    Er så glad! Nå har jeg fått ny sponsor avtale med Friskhuset, eller Stamina HOT som de heter nå. Det er nå ett år siden jeg ble sponset av dem først, så det var på tide og ta kontakt med dem igjen! Og jeg er så glad for at de vil fortsette å sponse meg! 

    Nå lurer du helt sikkert på hva de sponser meg med... Høhø, nå kan du lure. ;)

    Så dette ser ut til å bli en meget bra dag!

    Kjempe fornøyd! Nå føler jeg meg motivert til å trene for fult i vinter! Fordi timene på Stamina hot, spesielt dansetimene, er veldig bra og morsomme! 




    Dette blir gøy! 


     

  • 2

    Nå har jeg bestemt meg for å ha "dagens treningstips" hver onsdag! -Låter ikke det bra? Tenkte meg det. 

    Jeg kommer ikke til å snakke så mye om trening, fordi jeg vet ikke så veldig mye om trening. Så Jostein Kvikstad kommer til å ta seg av det. Han er kjempe flink! 

    Idag snakker han om hvordan man blir bedre på sprint! Håper du liker den, og forstår hva det er snakk om! 



    Følg med videre for flere treningstips, og god underholdning! 

  • 4

    Må bare fortelle at jeg prøvde meg på en ny sport idag, nemlig håndball! Trodde faktisk at jeg skulle være ganske så god, med tanke på at jeg har god fart og god spenst. Men neida, jeg har jo null ballkontroll! Så det ble jo bare kaos. Tror nok ikke jeg skal satse på noe sport som innebærer baller. Høhø. 

     

    Men det er fortsatt morsomt å prøve nye ting, spesielt ting man ikke er så god på! 

    Holder du på med en idrett? Isåfall, hvilken? 

  • 0

    Hei godtfolk!

    Ja, jeg sa at jeg skulle oppdatere om hvordan det gikk med kampene i helgen, men jeg følte virkelig ikke for å gjøre det.

    Det har seg altså slik at vi måtte vinne 2/3 kamper for å komme inn i bringserien. Vi vant bare 1, noe som vil si at vi røk ut av bring. Det var en forferdelig skuffelse som ingen hadde regnet med. Det tok litt tid før jeg i det hele tatt forstod at vi ikke var med, og etter det andre tapet var det mange skuffende fjes og noen tårer som trillet. 

    Vi ble enige om at vi hvertfall skulle vinne den siste kampen på søndag før vi skulle snakke om hva som skal skje videre i sesongen. Alt var jo lagt opp til at vi skulle være med i bring. På søndag spilte vi mot Bekkelaget, det var en bra kamp, og den vant vi med god margin.

    Nå skal vi snart ha et møte der vi skal diskutere hva vi skal gjøre denne sesongen og hvilke mål vi skal sette oss. Det er viktig at vi kommer oss opp igjen, og får vist hvor gode vi egentlig er. 

    Nok om det. Vi bodde på et utrolig fint hotell midt i Oslo (Clarion Hotel Folketeateret) rett ved Karl Johan og det var veldig sentralt. På fredag var det utrolig koselig, vi dro ganske tidlig på fredag siden vi skulle shoppe. Ble litt starstrucked når vi gikk rett forbi Lidolido når vi gikk ut av bikbok, sto sikkert å stirret i 1 time for å se om det var han, og dama sto å så rart på oss... flaaut. Det komiske var at når vi skulle på butikken på kvelden så hadde han konsert rett utenfor hotellet vårt, så vi tok like godt en liten tur for å se. Vi var der sikkert i 5 sekunder for vi skulle bare ta bilder å legge ut på instagram.

    Lørdag spilte vi 2 kamper, som vi tapte, men etter vi hadde spist og dusjet var det egentlig ganske god stemning på laget. Vi hørte på musikk, laget litt videoer og snakket utover kvelden, men vi måtte legge oss ganske tidlig, siden vi skulle opp å spille kamp på søndag. Etter kampen, splittet vi oss litt siden vi er så mange, så noen dro på T.G.I Fridays, mens noen dro på Egon. Etterpå dro vi til flyplassen for så å dra HJEM.  Det er alltid så godt å komme hjem til sin egen seng etter man har vært på sånne turer, love.

    Nå er det bare å trene masse å se framover!

    Her er noen bilder fra helga:

     


    i kampen mot Haslum.


    stygge Ankenes-kampen...

     

     

     

  • 1



  • 0

    Hei folkens! 

    Det er noen som lurer på hvordan jeg trener, så da tenkte jeg at jeg skulle vise dere hvordan!

    Dette er da fra styrke treningen min, som jeg har på tirsdag og fredag.

    Jeg skal lage flere videoer fra andre treninger, men jeg tenkte jeg skulle begynne med denne!  

    Hvis du har spørsmål eller utsagn, ikke vær redd for å kommentere!